lördag 16 augusti 2008

Artister jag inte gillar.


Indiemaster Fever här.
Sitter i Solna med (håll i hästarna nu) Herr och Fru Döden från Fuck-Ups. Som sagt. Hästarna. Döden är och hälsar på från London och givetvis erbjöd jag henne att bo i min och hennes lya. Hennes kille kom strax efter och de både förgyller och förstör min enkla boning.

Efter att ha läst Treys eminenta inlägg så blev jag själv sugen på att skriva en lista 11 st "artister" som jag inte står ut med. Här kommer den. I ingen speciell ordning. Förutom första platsen.

Håkan Hellström
Jamiroquai
My Chemical Romance
Lars Winnerbäck
Per Gessle
System of a Down
Slipknot
Fallout Boy
Basshunter
Blink 182
Good Charlotte

Och nu ett gäng artister som jag älskar. Återigen utan någon speciell ordning.
The Cribs
Foals
Lightspeed Champion
Modest Mouse
The Pigeon Detectives
CSS
The Last Shadow Puppets
Neutral Milk Hotel
Interpol
Hot Chip

Det får räcka för idag

Indie på dig.

Inga kommentarer: