lördag 30 augusti 2008

Mantlar och vin.

Hallå gott folk. Nikki här.

Har just nu kurerat mig (hyffsat) efter en veckas förkylning. Nu är jag bara snuvig, ont i halsen och rethostig.. Men efter lite alvedon, halstabletter, snus och vin så känner jag mig nu ganska frisk.
Har inga bilder att visa detta inlägg dessvärre, enbart på mig själv och det tror jag inte att ni kära läsare är intresserade av. Och man vill ju inte framstå som egocentrisk eller värre. Varför jag enbart tänkte tipsa er om en rätt skön grupp med ett underbart namn det vill säga: Get Cape. Wear Cape. Fly.
Från england givetvis och påminner någonstans lite om mina slowindie favoriter Death Cab for Cutie. Lite kuriosa för indiegamers: Namnet är taget från ett tvspel. Batman.

Här är två videos:

Whitewash is Brainwash

Find the Time

Övrigt: Har börjat min ettåriga kurs i skrivande på Jakobsbergs folkhögskola. Verkar väldigt väl för tillfället med rätt skönt folk, underbar mat, och väldig fokus på ens egen utveckling inom skrivande. Jag har tillochmed ombetts hålla föreläsning med två andra från min gamla klass på Södertörn. Om vi pallar det återstår att se. Ärofyllt i alla fall.
Ska idag till Västermalmsgallerian och träffa en av dessa klasskamrater Jake Nails aka Jake the Snake aka Dr Jacoby. Han ska ge mig mästerverket Dr Glas som jag läst 4 gånger men ska läsa igen för vi ska diskutera den på tisdag.
Jaja jag ska inte tråka ut er än mer med mitt vardagsliv.
Idag är det lördag så:
Lyssna, Njut, Drick, Glöm.
Indie
Nikki Fever.

Inga kommentarer: