onsdag 8 oktober 2008

Indie Tack Pastorn.

Fever här.

Löjligt. Det här är löjligt. Det uppdateras så dåligt här just nu och jag är lika skyldig till bloggarna fallerade intresse som de andra indie-kidsen. Har varit mycket i skolan för oss båda, och det har inte varit mycket nytt lyssnade egentligen från min sida.. Men måste rekommendera om ett band som kallas Reverend and the Makers.. Ikväll undvek jag en författarträff med litteraturvärldens mest osköna person Martina Lowden som skrev en 650 sidig lång BLOGG vid namn "Allt"(Fy fan vilket dynga) och blev hyllad av kulturkritikerna och sa den otroligt osköna frasen "Alla inom litteraturen blev ju chockade när jag kom och hade svart hår och basker, var annorlunda" (ungefär så sa hon).. Helt jävla sanslöst vad jag lackade. Ville nästan gå på mötet bara för att säga "Varför kan du inte skriva någon riktig roman som en riktig författare som till exempel Jan Guillou?" Ahja struntsamma nu blir jag alldeles för upprörd för att erbjuda er den varma indievibben jag försöker imprägnera i alla mina inlägg.

Kanske ska göra detta till ett lite längre inlägg. Om ni inte visste det så är Trey Gravel en underbar gubbe, det hoppas jag ni inte glömt för det har inte jag. Du har ditt och jag har mitt just nu brukar vi säga, och då kan det vara svårt. Konstnärer och författare går skiljda ringliga vägar mot samma mål som man säger. Jag vet inte om man säger så men det stämmer lite.. Här är lite skön musik iallafall från Reverend and the Makers.

Kolla.

Snart spelar The Last Shadowpuppets på cirkus.. det skulle jag vilja se men tror inte jag kan. Måste nämligen spara pengar för att åka till New York med familjen inom en snar framtid.. Men vad bryr ni er om det? Var glada för min skull bara..

I helgen ska jag ut till Rickeby och dricka öl och vin med klassen. Övernattning var obligatoriskt så blir nog jävligt kul om jag lyckas få mer än 2 timmars sömn kvällen innan.. Vi får se hur det blir..

Indie på er, ni som fortfarande är med oss.
Nikki

Inga kommentarer: