onsdag 15 oktober 2008

Om världen är inspiration.

Måste jag hitta nya delar av min värld.

& Nikki Fever sade:
Att en vägg utan prydnad är ett tomt ark.
Ett tomt ark är möjligheter.
Möjligheter förstörs av försök.
Och försök berövar möjligheterna deras värde.
Inget är bättre än ursprungets tanke.

Ska jag fortsätta?

Det finns saker som inte förändras för att vi inte låter dom.
Vi matas av våra val resten av våra liv, och det äter oss inifrån
för att vi inte kan förändra, nej stryk, vi vågar inte förändra
för skulle vi förändra förvirrar vi valens förutsättningar
att vi förändras.

Vill jag fortsätta?

Det finns ingen chans till att sikta högre än våra hustak om vi inte ser alla hustak som någonsin gjorts. Och vi är så trygga under våra egna tak att vi räds tanken att låta himmelen ensam vila som tak över våra huvuden.

Trygghet är Stillhet, och Stillhet är Tystnad, och Tystnad är Lugn,
Lugn är Förjävligt.

Jag vill ha lite jävla Kaos
Jag behöver Kaos.

"I wish we could open our eyes. To see in all directions at the same time."

Inga kommentarer: