tisdag 3 februari 2009

Hopplöst hopplös,

Jag behöver inte upplysas idag.
Nej, idag är allting klart. Och jag ber inte om insikter - det gör jag aldrig.
Men inte heller bryr jag mig om tankar.

Människan är vidrig och agerar efter sitt begär,
Hur kan vi älska människor vars ögon speglar mot dem?
Människan är vidrig.
De som skadar jorden, är de som lever, och de som skadar jorden är de som är människor
Därför är vi alla Tellus pest!

Vi är alla förlorare, förstår du inte?
Det blir inte bättre än så, du finner hål i mörkret snabbare än glimten av solens fader.
Det är så det är fallit! Ingen av våra lotter skiljer sig åt, vi reder dem bara olika. Därav är det sant att vi är en och samma.
Andra tankar är bara hybris frestelse.
Låt din mun slutas, när ord aldrig räcker till,
Låt dina ögon slutas, när färger slutar fläcka,
Låt dina öron slutas, när ljud skriker nog,

Och låt ditt sinne slutas,
För smutsets eviga matta lyfter ej, från oss, från dig.

Inga kommentarer: