fredag 21 november 2008

Fylld.

Välkomna!
Till kvällens föreställning.
Flaskan är fylld
För varje droppe jag
dricker
försvinner en annan
Mjölksyra i bröstet
syra
syrener
De sjunger
Hur de sjunger
Och de visslar när de sjunger
Välkomna!
För varje droppe surnar jag lite till
För varje droppe Hatar jag
lite mer

Kära du Kär är du
Nej
Se dina vanföreställningar här
Bryt dem i tu
Ridån är sedan länge
öppnad
Dukarna av
Sminket på
Så vackert det ter sig
Så vidrigt ändå

Haha!
En muskel som aldrig dör
Spänner spänner
Ilskan, min vän
Din kyss är mig evig
Och jag har aldrig velat visa en känsla
Se dem vittra, förödelsens bittra
insikt.

Vid stupets yttersta trappsteg
jag vajar
på rivna hälar och tårar av plast
som torrt
rinner ned för branten och tynar
och tynar
likt dimman i solens
välkomnande.

Vid oceanernas gavel
har jag tröttnat och
ryggen vänt
Vid källans ursprung
har jag slukat skedar med sand
slagit bort varje hand

Och ingens välvilja är ren
det rena är lögnen
det rena är synden
Skrattet har alltid
dansat med Hån
Och Kärlek har alltid
legat vid Avskyns bröst

Det porlar i min flaska
rinner in rinner ut
det dunkar och dunkar
Herregud blodet jag vill se!
Vid avgrundens gavel jag velar
Jag är inbjuden, är inbjuden bjuden in.

Välkommen
Välkommen till kvällens föreställning.

Inga kommentarer: