tisdag 4 november 2008

Allt annat än Lugn.

Feberns Gensvar:
"Visst finns det företeelser som varken är kommersiellt gångbara eller intressanta ur andra synpunkter"
Lugn! Ditt högmod är hycklande, synpunkter frodas bland synsätt och Lugn! hör själv vad du säger;
företeelser som bara har en synpunkt har bara din egen.
Fördöm ignoransen
Hylla det enkla!
Att allt är formlöst oändliga vinklar och strävan även. Oändlighetens tid!
Djärva Lugn,
Korsa det intressanta med kommersiella, synpunkter skiljs mellan båda! bespara mig tafflig zeugma!
Spring ifrån diktspöken med falska profetior!

"Visst finns det problem som varken kan skyllas på andra eller göra anspråk på deras uppmärksamhet"
Ditt Lugn är din boja, se mitt finger hör min röst!
Jag är uppmärksamhetens supernova.
Den absoluta sanningen! jag har sett alla problem och beskyllt alla för dem,
Sett all förtret och likt myran samlat det gång på gång och släppt där jag behagar.
Alla problem manifesteras i de svaga, förtvinar som as och glupskt slukar asätarna upp resterna.
Uppmärksamhet sprider problemen hos den Uppmärksammade och De svaga ser döden i allt!
En tid fanns då, likt allmosor, problem delades ut, åh hur de flöda och späddes späddes ut till fragment likt smält socker i absint och hör Lugn!
En sådan tid fanns men de svaga är giriga.
Åh min styrka förbannar mig.
Låt mig vila.

"Visst finns det en sorg som är så upplevd att den är äcklig"
Jag hör, jag hör och ditt barnsliga initiativ att vara naiv är bedårande bittert.
Jag har vandrat i graven, skålat i underjorden med tunga av guld har jag fått Satan att rodna.
Jag skulle dansa med dig och om äcklet kysst ditt bröst skulle jag säga att ingen sorg är
upplevd
nerdöd
sidvänd eller erfaren
Som solens flammor är den oändlig och seende, som ringar på vattnet Ekar och röster Vågar.
En sorg All sorg. Oändlighetens sorg! Backa demon! Vår sorg är inte för dig att döma,
Äcklig nej Vacker!
Lugn, röster vågar och vatten ekar men ingen sorg yttras, nej ingen sorg handlas.
Jag är uppmärksamhetens supernova
Jag är sorg Jag är absolut Sanning och Tystnad.
Jag är allt annat än Lugn.

Inga kommentarer: