onsdag 26 november 2008

Onsdag. Club Killers. Put the special slippers on!

Kära läsare!
Nikki här.

Varför skriver så många kvinnor som bloggar inlägg som låter som listor? Typ:
UnderTisdag!
Ibland är livet härligt.
Lalla runt i skolan med radioteater och treors uppläsning.
Middag med surt vin och lightöl.
Poesiexplosion på rabarber med öl och lämnade kort i baren.
bla bla bla bla om någonting som säger att vardagen är himla fin..

Så gör inte jag. Okej här kommer en mindre genomtänkt vanlig version:
Tisdagen började med treors uppläsning. Inget märkvärdigt men jag tyckte det såg kul ut att intervjuas om sin roman. Hoppades lite att jag ska bli det någon gång. Mina svar kommer vara dåliga.
Lärde mig radioteaterprogrammet på en kvart, som resten av klassen blev tvingade att slava två dagar med medan jag var i new york.. Hem hem hem och rusa förbi systemet, köpte lightöl åt mig, vanlig åt Jakob. Hem till en i klassen och åt middag, tydligen har jag gjort ett hemskt slarvfel i min text och jag grämer mig över att den är inlämnad. det finns inget värre än att upptäcka slarvfel i inlämnade versioner. Känns okunnigt.
Jag och Jakob kom fram till att vi dricker nästan lika snabbt, vilket är en oerhörd bra egenskap i en vänskap. Vilka är mest in sync? Nikki och Trey. Aldrig har det hänt att någon av oss yttrat orden: Brewsky Charlie? och den andra säger: Inte än.
Kudos till Jake Nails iallafall.

Sedan drog vi till RaBARber där det var poesitävling och pinsamma uppträdanden. Jag kallar mig absolut inte för poet och jag vill nog inte göra det efter vissa män i min ålder som kallar sig poeter, som... Är sådär.. i både betydelsen är "sådär" och är "så där"..
sedan blev jag lämnad nästan ensam när jag var på toaletten, men jag hade trevligt iallafall och jag hoppas verkligen att jag tog tillbaka mitt kort som jag lämnade i baren.. kom på nu att jag inte vet om jag gjorde det..... jo vänta det gjorde jag. och det var pinsamt för dom frågade "hur mycket står på notan?" frågade mig det! jag bara: "Jaadu kan inte vara mer än 1 cider till lucella och kanske 3 öl." fick notan... 6 öl var det.. dumma dumma djungelfever..

idag ska jag på författarbesök med Åsa Linderborg(tror det var linderborg). Har läst halva hennes bok mig äger ingen. jag gillar den inte särskilt mycket, mest för att jag inte gillar sådana barndomsskildringar..
Sedan bär det iväg till bar med lucella och sedan debaser där jakob ska vara. förhoppningsvis marvey karl, mickey crowbar och en liten Trey Gravel som jag måste ringa..

För övrigt är den bästa låten just nu Modest Mouse - Cowboy Dan

Det räcker väl för den här gången..
Indie.

Inga kommentarer: