onsdag 19 november 2008

New York II.

Onsdag, eller dag 4.
Var länge sedan jag gick såhär mycket. Eller det var nog i somras förvisso, på jobbet, men inte i sådana här skor. Men det är väl värt det, ibland. Inte riktigt när man springer ända ut till Queens för att upptäcka ett stängt museum, och sedan ränna runt i iskalla soho för ännu ett stängt museum. I och för sig fanns det ett par sköna butiker i soho så det var värt det. Men att undvika skottsalvor i Queens kändes bara onödigt.

Var på en skön affär som sålde väldigt väldigt mycket svenska kläder. Men dom verkade inte veta om det själva för då skulle dom ju säkert ha sagt: Oh you're swedish! you can have a discount.. Men dom spelade grym musik i källaren som jag ångrar bittert att jag inte frågade om..
För övrigt är det skitjobbigt här. För alla är så jävla sociala i affärerna. Alla som känner mig vet att jag HATAR när folk pratar med mig i affärer. Det värsta är när dom säger hur man passar i kläderna. För att det 1. är en jävla lögn. och 2. jag bryr mig inte vad dom tycker. Jag tycker att ens visa upp kläder för kompisar är onödigt. skitsamma. Här är det ungefär 10 st försäljare i varje affär som följer efter en och det känns som om dom håller koll på en för att man kanske ska snatta. Det är väldigt stressande och jag kan inte koncentrera mig.. Det är en jobbig sak. En annan är att starbucks kaffe inte kan bli tillräckligt starkt. Jag måste snart börja önska om fyrdubbel shot espresso.. Vi får se om dom kan klara av det, dom små hobbyisterna.

Idag ska jag dedikera hela dagen till plugg typ. Familjen vill gå på tråkiga museum som var stängda igår, som sagt, och jag måste skriva dialog, novell och läsa bok.. Kanske uppdaterar lite senare.. Ohoj
Indie.

Inga kommentarer: