söndag 4 januari 2009

En liten fredag. Eller om det var lördag?

Febern. Närvarande!
Jag tänkte, mot vissa personers möjliga vilja måhända, berätta eller egentligen visa någonting från en liten fredag, eller lördag. Jag minns inte riktigt.

Klockan halv fyra fick jag ett sms av Robin: Vill du äta middag med mig ikväll? Jag bjuder på Grogg! Puss.
Jag svarade gärna på direkten, rusade förbi systemet och köpa ett par nödöl och åkte sedan till Robins lyxvåning vid Fridhemsplan där ett par andra grabbar väntade och snart var både korvstroganoff, gin, vodka, osv. uppe på bordet.
När vi började känna oss oförskämt bekväma i varandras sällskap, så råkades en viss anekdot spelas in.




Sen drog jag, Robin och först även huvudrollen i filmen till Gröne jägaren. första gången jag varit där. Jag var inte imponerad. Det var hemsk karaokekväll och jag lurade dit 10 st manchesterkillar för jag trodde att ölen kostade 19. Den kostade 39. Där träffade jag och Robin upp med en kompis och hans kompisar och kvällen slutade med att jag sprang runt på bilar i gamla stan. Även en stor jävla SUV som en främling hjälpte mig upp på. Det kändes som om det skulle bli en större succé men sen stod jag bara där. King of the world. Och gick ner och hem.

Nu är jag för övrigt sjuk och slut efter två dagars helvete på jobbet med Gruset hela 100 meter bort från mig i Bloms medan jag slavade i Brickan. det var synd men hade sina trevliga stunder även om jag började dagen med feber (såklart?) och ond rygg.

Nu ska jag försöka bli frisk.
Indie.

Inga kommentarer: