onsdag 7 januari 2009

gruset på väldigt sen röd timme

gruset här. satte mig framför min skrivmaskin o skrev, jag skrev på min skrivmaskin. vad skrev jag? jo jag skrev såhär:
vinet sotg kva r jag fyllde laset o målade hennes br östvårtopr

de syntes mer, jag drack u pp och fyllde på igen och igen
musiken rev mig vidare, jag drack upp och fyllde åter u p mitt
tomma glas. tog en cigarett och skrev till h n jag träffar.
dito..dito. jag tycker hon är fin, hennes sätt att klia mig på ryggen gör mig
liten, lit n som den lilla jag är. glaset var åter tomt. jag fyllde på.
tar det slut sna t tänkte jag. en cigarett t änd s och åter en. natten berör
mig inte. hon i hallen stog kvar, hon med sina röda bröstvårtor.
stod kvar.
tyst tittade jag på henne, skålade gjorde ag, fast med henne el er för heenne
vet jag inte. en skål i ovisshet. klyschan..
ddet röda jag drack och det röda jag såg levde i denna stund i symb ios symbios
tillsammans med mig , lilla jag, med det röda. glaset var åter tomt
jag fyllde på.

god indie

Inga kommentarer: