torsdag 1 januari 2009

Indieår. (Updated)

Gott nytt år nippers. Febern här. Tänkte, såhär på nyårsdagen, göra en liten lista över årets bästa saker och ting. Without further a do(Eller vad heter det? Further a due? Further to do? Fuck it.)
Behöver inte vara saker som släpptes i år utan bara saker som varit bäst för mig.

Årets skiva: Modet Mouse - We were dead before the ship even sank (andra året i rad)
Film: Sweeney Todd
Bok: Arthur Rimbaud - En tid i helvetet
Komiker: David Mitchell
Lyx: Snus och alkohol
Låt: Modest Mouse - Cowboy Dan / The Cribs - Our Bovine Public
Man: Stephen Fry
Kvinna: Faith i Mirror's Edge
TV-Spel: Grand Theft Auto IV
Öl: Spendrups Bright
Kaffe: Arvid Nordqvist Colombia
Macka: Knäckebröd, prästost, tomat, salt och peppar, någon droppe olivolja
Resa: Fjäderholmarna open 2008.
Internetsida: Tråkigt men tyvärr - youtube (det är som google fast med film ungefär. kolla in den)
Sämsta bok: Martina Lowdens "Allt"
Konstnär: Trey Gravel
TV-Karaktär: Hank Moody
Ångestdämpande: Vin och Ilska
Ångestskapande: Hypokondri och kvällens avtoning
Ord: Vanvett
Fras: Jag tror mig vara i helvetet.
Makaper: Kaffebryggare med timer.
Ost: Västerbotten
Fryspizza: Ristorante Quattro Staggione
Engelsk Panelshow: Would i lie to you?
Talkshow: Friday Night with Jonathan Ross
Djur: Pingvin
Sketch: Lager Beer
Musikvideo: Foals - Balloons
Välgörenhet: WristStrong
TV-Serie (Komedi): Rules of Engagement
TV-Serie (Drama): The Sopranos
TV-Serie (Komedi/Drama): Californication
Nitlott: Att bli rånad i sömnen på tunnelbanan
Uppsving: Att David lånade ut sin HDTV till mig.
Insikt: Att trots äldre ålder så blir man liiiite slarvigare av starksprit
Uppfinning som sparar mig två minuter: Vitlökspress
Litterära tema: Helvetet
Klädstil: Electroindiepreppostpunkare
Färg: Neongul/Limegul
Band: The Cribs
Plats: Solna
Doft: Parfym på fingrarna när man är bakfull
Poser: Ett visst grodyngel. + Amy Winehouse
Dans. Tektonik
Dagdröm: Intressanta samtal och misshandel
Tråkigaste: Samma grodyngel som hedrades med poser-epitet
Skomärke: Gram
Klädmärke: American Apparel

Äh nu känner jag att den här listan börjar bli tråkig för att jag inte kommer på några bra grejer längre. Så det stannar nog här!
Gott nytt år än en gång nippers.
Indie.

Inga kommentarer: