måndag 8 december 2008

En liten helg.

Nikki här.
Hade gärna visat lite bilder från fredagen. Men då man tyvärr inte kan spara bilder från folks bilddagböcker så blir det något av en historia istället. Taffligt skriven säkert, men.. Jag är off-duty..
Minns inte riktigt vad som hände dagarna innan, men det var säkert skoj.

På fredagen köpte jag för första gången sedan gymnasiet en flaska vodka explorer. Det kändes lite kul, och lite dumt. Man blir slarvig av sprit, som det har sagts. Varför? Vi ser efter. Häng med.
Jag drog till Lucellas klockrena lägenhet ute i Nacka, eller något sånt, där vi började dricka drinkar med sprite och tranbärsjuice, osv. Hon hade anordnat något av en groggbuffé, om än det var virket jag syfta på. Snart kom Linn, en annan tjej från klassen, och även punkstjärnan Kabbe från dramatikklassen. Vi pratade könssjukdomar, en av de andra skrek ut sina erövringar på mansfronten, och så spelade vi sällskapsspel, var högljudda och jag brottade ner Linn, enkelt, och var nära på att brotta ner Kabbe under sällskapsspelet.

Det började bli slarvigt. På vägen hem klättrade jag runt i bussen, i ren protest mot SL, och jag och Lucella fortsatte med att snubbla runt på tunnelbanestationer. Jag trodde jag kunde bära henne, men ett av tennis fullfjädrat muskelberg som Lucie går icke att lyfta, inte ens av en sådan arbetare som jag är.
Vi gömde sprit bakom ett elskåp och gick in på marie laveaueau, där vi satte på oss specialtofflor och dansade, varpå Linn försvann och sedan även jag.

Dagen efter var det jobb, jag jobbade på fler än ett sätt som ett djur och på kvällskvisten drog jag till min vän David och drack rom och öl, iväg till Marie IGEN (ojoj) och där försegick spanande och enträget tisslande och tasslande..
Söndag jobbade jag minst lika hårt som lördagen, nej mer.

Tror det räcker så. Jag har ingen inspiration att berätta mer.
Indie.

1 kommentar:

Lucella sa...

Vilken underbar kväll det var! MER!!vill ha mer..