torsdag 25 december 2008

Jesus Indie Superstar.

Jaja Nikki.

Jag ligger i sängen. Bakfull, med en Nils Oscar Kalasöl bredvid mig: Den är slut. Ingen i familjen har väckt mig idag trots att klockan blivit elva. Jag tror jag uppförde mig igår. Jag tror fan det.

Kvällen började med julmaten. Jag var bestämd att göra mamma full som vanligt, trots att vår närvaro hos mormor gjorde hennes spritlust en aning svagare. Men vi snapsade, vinade och ölade fram till julklapparna. Mina högljudda skrikande verser blev prisade och jag undrar om inte taffliga rim är rikedomens källa.

Pass på. Jag börjar bli slarvig. Familjen går upp till morbrors stuga. Vi spelar sällskapsspel dricker single maltwhiskey och jag och pappa vinner medans syster tycker jag är för högljudd. Det är fan inte mitt fel att funäsdalsbor inte vet vem Rimbaud är. Jag och pappa skrek högre. Tills även pappa sa att jag skulle tagga ner. Då drack jag istället.

Sedan spelade jag och syrran något jävla mat och etikettspel med 2 kusiner. Varav en just kommit i puberteten typ. Så han är lång och sånt där. Så om han började jävlas så kom jag med en zinger efter en annan. Jag brottade ner honom i snön på vägen hem... Mulade honom också. Syrran tyckte det var dumt men det kändes bra som fan.

God jävla jul på er nippers.
Indie.

Inga kommentarer: