söndag 7 december 2008

gudars gudars...

trey är hemma i horsan igen, trött, släpig på en söndag. jag har varit i AwestA, slirade runt i lördags så det hette duga, klara minnesförluster angående min väg hem.
när jag går runt i avesta så undrar jag hur man kan vara nöjd med det lilla, och samtidigt så gillar jag det, är det det som är hatkärlek, eller dubbelmoral.. eller båda, lika.
idag va jag ute i akalla, området som käre mr fever känner väl till. jag gick runt o funderade hur hans vistelser där ute ter sig, antagligen flanerar han endast omkring runt tunnelbanan, funderandes, förbannad, trött o dann.
tror det kan vara nåt med just blåa linjen, minns när jag bodde i sumpan, ofta nyvaken och förvirrad ute i ingenstans. fast bussen från odenplan va bra för då vaknade jag jämt av att chaffisen väckte mig vid ändstationen, som då va sumpan. perfekt, bara att vingla hem på tallgatan. saknar sumpantiden ibland, gillar området därute, som en småstad.. här o horsan är det annorlunda, fast det är ju göttars här å.
har i helgen laddat i en massa ny musik till min musikspelare. några exempel.
the smiths
jesus and mary chain
pearl jam
alice in chains
moby
the prodigy
leonard cohen
my morning jacket,, som är riktigt bra, har inte lyssnat på dem tidigare. skönt.
m fl.











grunge är fan gött mos asså.
nu ska jag ta mig en kaffe o fundera lite.
god indie

Inga kommentarer: