fredag 19 december 2008

Indiefredag.

Nikki här.
Jag vet att det är lite dåligt med vanliga uppdateringar om exempelvis vardagen, och alldeles för lite bilder (kommer några snart från när jag uppträdde på skolan kanske, om Trey orkar ladda upp och berätta). Kanske tycker vissa av er även att det är för lite musiktips, och för mycket prosaliknande dikter. Well.. Då kan ni gott och väl tycka det tills vidare.

Idag kunde jag inte lämna sängen förrän runt 11. Hatar när det blir så, att alla sömnlösa timmar bara pressar sig på mig och vägrar låta mig bli pigg. Jag missade min tvätt-tid, åt skumtomtar jag fått av min lärare i julklapp till frukost och sen bar det av, bakis och ganska så förbannad, till Trey där jag direkt blev på bättre humör. Vi lyssnade på lite skön blip-blop-indie och jag grämde mig över min hunger.
Vi skulle dra till stan och köpa julklappar och jag köpte en kaffe och banan till brunch..... Skönt som fan att ha nästintill hela julhandeln klar där... Saknas en julklapp bara..
Vi drog sedan hem till Trey igen. Direkt när Trey gick ur hissen flög han upp i luften och skrek: WUAH!!!! Slog sidan i trapphandtagen, eller vad det heter och jag smög fram och tittade mot hans dörr. Där stod en nästan två meter lång, kvinnlig, skyltdocka i ett rött skynke. Jag blev också skrämd direkt när jag såg den. Jag vet inte varför, det såg jävligt läskigt och oväntat ut. Den var från Treys kompis och vi bar in den och klädde ut den i gasmask, solbrillor... och så...
Jaja nu blir det lite långrandigt här. På vägen mot Solna satt en riktigt riktigt fet tant på tunnelbanan och i en annars full vagn så var alla platser omkring henne tomma. Vi förstod direkt varför, en sur ilande penetrerande doft av skit spreds ifrån henne och alla som satte sig, inklusive oss, reste sig snabbt och gick. Fan vad lack jag blir på sånt alltså.. Man kan fan inte gå och sätta sig på en tunnelbana om man har en sån kolossalt hemsk kroppsodör..

Ahja nu är jag hemma i Solna igen, äntligen, och dricker lite öl. Tror det blir en lugn kväll för mig nu, då jag åker till funäsdalen snart med familjen. Whatever... Ska försöka göra ett roligare inlägg att läsa inom kort.

Indie.

Inga kommentarer: