tisdag 23 december 2008

I'm gonna nail that bitch!


Febern är fortfarande fast i fjällen.
Tänkte tipsa lite om Bukowskis bok Pulp. Läste den på vägen hit. Det var hans sista bok innan han dog och är den första prosabok han skrev som inte handlade om sitt alterego Henry Chinaski. Underbar läsning med en slags film-noir känsla, blandat med den klassiska underdog-supar-berättandet och en smula Mästaren och Margarita. Må det vara för att jag är överlycklig att läsa en roman som inte just handlar om Chinaski men det här var fan en av hans bättre böcker. Det är ingen postverket men den slår, enligt mig, åtminstone Kvinnor.

Den handlar om privatdetektiven Nick Belane som får ett underligt samtal av en kvinna som går under namnet "Lady Death"(hmm hm hm) som säger att hon vill ha den döde franska författaren Louis-Ferdinand Celine som hon inte tror är död ännu. Det är upp till Nick att finna denna världsberömda författare och detta är bara ett av en serie mystiska uppdrag han dras in i.

LÄS FÖR FAN! Om era liv är er kära..



Jaja annars då? Well! Inte mycket, jag ligger mest i sängen med datorn i knät och antingen skriver ett par rader på Malcolmvägen (soon in a store near you.. hoppas) och lyssnar på musik och kedjesnusar..
Nu är familjen ute på promenad. Jag sa att jag inte ville följa med, jag orkar inte med kylan som tränger igenom min för tunna jacka, mina för smala jeans, mina ständigt frysande nylondojor. Och min mössa värmer föga den sargade hjässan, ska ni veta.

Så här ligger jag. Mormor på nedervåningen (hon kan tyvärr inte gå upp för trappan) och jag funderar på vad jag ska skriva nu. Om något.
Ibland är det förbannat svårt att skriva på något längre för det är jävligt tråkigt att skriva delar som inte är speciella i sig. Att en färdsträcka bara är en färdsträcka. Jag är fast i novellmentaliteten no doubt. Fast jag löser det, ni behöver inte oroa er kära läsare.

Vänta ska ta en ny snus.

Sådär.
Jag har nog ingenting mer att skriva för tillfället. Om två dagar är det julafton. Jippie...
Sedan kommer den äckliga nyårsstressen. Dubbeltime-Jippie-Jippo...
Förra året vaknade jag upp vid Globen utan aning om hur. Det blev till slut en jävligt underlig kväll.
Förhoppningsvis spenderas även detta år med mr Gravel och co. Jaja vi får se..

Tills vidare nippers.
Indie.

Inga kommentarer: