tisdag 30 december 2008

The Naked Rose.

Mitt liv vore så enkelt om jag var en kvinna, för eftersom den manliga versionen av mig inte skulle finnas då, så skulle en viss man speciellt fånga mitt öga: Mr Gravel.

Igår möttes vi upp vid Näckrosen (The Naked Rose) på kvällskvisten och drog till coop och köpte tre sexpack folköl (1 norrlands, 1 carlsberg, 1 åbro, oh yes) och en snickers till hungriga Trey. Sedan var det dags för ett kärt återseende. På våra givna platser vid var sin sida av mitt vardagsrumsbord satt vi och pratade och drack, öl på öl, skratt efter skratt, insikt efter insikt. Ämnesvalen gick från sexmissbruk och konst, till alkoholism och litteratur. Och en massa musik.
Trey såg väldigt vuxen ut i mina stora nördglasögon och sitt blodröda skägg. Jag såg nog ut som en frysande pinne för det är så jävla kallt här. Kan inte klimatändringarna komma snart. Om det så är på grund av smältande polarisar eller månadsskiften.

mer får ni inte veta om det.

Jag har inte sagt ett ord idag. Jag har bara varit en vålnad som vandrat runt i lägenheten och druckit kaffe och snusat. Eller jo jag sa "nej" till frågan "Vill du ha kvitto?" när jag var på ICA och handlade mat.

Den givna nyårsstressen är över mig och jag vette fan vad jag ska ta mig till på aftonen. Har två lösa idéer som jag måste börja dra i omgående.. Men det är inget intressant för er att höra..

Så godnatt kids.
Indie.

Inga kommentarer: